Proč si přečíst Navždycky?

16.05.2021

Knížka Navždycky od Nofreeusernames se mi strašně moc líbila. Je to přesně ten žánr, co mě momentálně nejvíce baví. Věcí, které se mi na této knížce líbili, je opravdu hodně. Takže jsem se je zde rozhodla rozebrat a doufám, že vás třeba nalákám si Navždycky přečíst, protože je to opravdu skvělá knížka. 

Nofreeusernames se dá považovat za takovou českou Kasie West. Její knížky jsou feelgood romanťárny, sladčí než cukrová vata. Přesně ten žánr, který já mám hrozně ráda. 

Vím, že je ale spousta dalších lidí, kteří tento žánr nemusí. Přesto si ale myslím, že by si Navždycky mohli taky zamilovat. A to hlavně proto, že autorka má naprosto skvělý smysl pro humor. Její knížky jsou strašně vtipné a já jsem se při čtení musela pořád usmívat. Jen málokdy se mi stane, že si uprostřed čtení uvědomím, že se usmívám. Tady se mi to stávalo v jednom kuse. Knížka mi pokaždé zvedla náladu a rozesmála mě.

Abych vám ale řekla to nejlepší... V knížce je mega moc, jakože vážně mega moc popkulturních narážek. Je to plné odkazů na taky boží knížky, filmy, seriály či písničky. Já upřímně mega cením popkulturní narážky u všech knížek a vždycky mě to zahřeje u srdce a zlepší náladu. Bohužel jich ale v poslední době moc nenacházím a o to víc je Navždycky skvělé. Hlavní fandom celé knížky je Harry Potter. Takže nejvíce narážek je tam na něj, ale najdete tam i Stranger things, Zaklínače, Ledové království, Star Wars, Auqamena, Johna Wicka a spoustu dalšího.

Část příběhu také tvoří smsky, které si postavy píší mezi sebou. Za což vděčíme aplikaci Storki. Aplikace Storki slouží ke psaní chatfiction. Jsou to příběhy psané právě pomocí sms zpráv. Nofreeusernames byla jedna z prvních autorů Storek, a její Storki měly velký úspěch. No, a právě ta nejlepší s názvem Jsem tu a mám čokoládu s hlavními postavami Mei a Travisem se dočkala knižní podoby, zda se to tak dá říci. Storku najdete v prvních smskách v knížce, poté je tam i spousta dalších smsek, které ale ve Storce už nejsou. Mně se ty smsky v knížce moc líbily. Přijde mi to jako krásný a originální nápad a hrozně mě bavilo je číst.

Za mě je Navždycky prostě skvělá knížka a určitě stojí za přečtení. Vždy jsem si u ní odpočinula a vždy mi zvedla náladu. I když je příběh někdy možná klišé a dá se předpovídat, co se stane, opravdu mě to bavilo a nasmála jsem se u toho.

5 ⭐/ 5 ⭐

© 2021 - Baris in book of stories
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky